Nadchodzi taka chwila, że chcemy zmienić coś w swojej garderobie. Jakoś ją ożywić, odświeżyć, podążać za trendami. Inspiracji często poszukujemy na wystawach sklepowych,w czasopismach kobiecych i w Internecie. Jest to droga do kształtowania swojego stylu. Niestety łatwo wpaść w pułapkę przyszykowaną na nas przez producentów odzieży i fotografów. Jak jej uniknąć?
Kupując ubrania kierujemy się przede wszystkim zmysłem wzroku. Obserwujemy, oglądamy, porównujemy. Wybierając ubrania i szukając natchnienia do zakupu nowego zazwyczaj przeglądamy magazyny modowe z nadzieją, że znajdziemy coś dla siebie. Magazyny oczywiście pełne są pięknych zdjęć w uroczych sceneriach, w luksusowych pomieszczeniach, na zgrabnych modelkach, na jachtach… Zdjęcia mają przedstawiać prestiż, zadowolenie i szczęście, by nakłonić konsumenta do zakupu. Oglądając takie zdjęcia kierujemy się emocjami.
Przeglądając zdjęcia promujące odzież rozsądnym okiem można stwierdzić tylko jedno – mają one za zadanie zmotywować nas do zakupu, gdyż dzięki tym ubraniom będziemy wyglądać świetnie, będziemy także odnosić sukcesy, dużo zarabiać, będziemy wyglądać na profesjonalistów, czy na osoby posiadające, swój własny oryginalny styl. Chcemy czuć się lepsi. To nie ubrania nas inspirują tylko sceneria zdjęcia.
Inspiracje trzeba pozyskiwać oglądając ubrania, a nie jak niestety to robimy scenerię zdjęć. Skupiając się na ubraniu/ zestawie możemy przemyśleć dobrze poszczególny zakup, wdychanie do scenerii, np. pięknego oceanu, luksusowych biur nic nam nie da, a może nawet zaszkodzić. W szukaniu własnego stylu trzeba kierować się przede wszystkim zdrowym rozsądkiem i wiedzą na temat własnej figury, by odpowiednio dobrać ubrania. To co pięknie wygląda na modelce, niekoniecznie będzie tak wyglądać na nas (chyba, że macie zbliżone rozmiary ;)). Najlepiej poszukać w danym sklepie upatrzonego wcześniej ubrania i przymierzyć je, stworzyć jakiś zestaw, przemyśleć do czego będzie pasowało i na jakie okazje. Dzięki temu nie zaśmiecimy swojej szafy kolejnym nietrafionym zakupem.